fbpx

Η νέα γενιά στην αυτοκίνηση: Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα

Τι είναι το ESP και ποιά η λειτουργία του;
28/07/2019
Εμφάνιση όλων

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι σχετικά νέα αντίληψη στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο, ορισμένες εταιρείες έχουν βασίσει ολόκληρο το μοντέλο των αυτοκινήτων γύρω από την ενεργητικότητα και τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.

Επίσης, είναι και ένας πολύ καλός τρόπος για να εξοικονομήσετε όχι μόνο χρήματα αλλά και να συμβάλλετε σε ένα υγιές και σταθερό περιβάλλον.

 

Αλλά πώς λειτουργούν αλήθεια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τροφοδοτούνται από ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος τροφοδοτείται από μια στοίβα μπαταριών. Στις πρώτες μέρες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυτές οι μπαταρίες ήταν της σειράς μόλυβδου – οξέος, αλλά τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες μπορούν να αποθηκεύουν πολύ περισσότερη ενέργεια.

Οι μπαταρίες είναι συνήθως τοποθετημένες χαμηλά στο αυτοκίνητο. Αυτό βοηθά να κρατηθεί το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου χαμηλά και έτσι να το βοηθήσει να μείνει προσκολλημένο όταν περνάτε από λακκούβες. Ωστόσο, οι συστοιχίες μπαταριών είναι βαριές, γι’ αυτό τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ζυγίζουν πολύ περισσότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν επίσης βοηθητική μπαταρία για να τροφοδοτήσουν τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου, πράγμα που σημαίνει ότι τα φώτα του αυτοκινήτου και το σύστημα ψυχαγωγίας θα συνεχίσουν να λειτουργούν ακόμα και αν εξαντληθεί η ισχύς της κύριας μπαταρίας.Ένα άλλο χαρακτηριστικό για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ότι ο ηλεκτρικός κινητήρας χρησιμοποιείται για την εκκίνηση των τροχών του αυτοκινήτου και αν χρησιμοποιηθούν δύο κινητήρες με έναν κινητήρα τοποθετημένο σε κάθε άξονα, τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν επίσης να έχουν τετρακίνηση.Αναφορικά με την φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων, να πούμε ότι πρέπει να είναι συνδεδεμένα είτε σε μια τυπική οικιακή πρίζα είτε σε έναν φορτιστή που βρίσκεται συνήθως σε διάφορους σταθμούς των αυτοκινητοδρόμων ή στις μεγάλες πόλεις. Στο μέλλον, δεν θα χρειαστεί να συνδέσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μία πρίζα για να το φορτίσετε. Αντίθετα, θα οδηγήσετε σε μια ειδική πλάκα ή χώρο και το αυτοκίνητο θα φορτιστεί ασύρματα μέσω μιας διαδικασίας γνωστή ως επαγωγική φόρτιση. Αξίζει, επίσης, να αναφέρουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν μία μονάδα ελέγχου, η οποία χρησιμοποιείται για να αποφασίσει πόση ενέργεια να σταλεί από τις μπαταρίες στον ηλεκτροκινητήρα. Εάν ο ελεγκτής λειτουργούσε σαν διακόπτης φωτισμού και ήταν μονίμως ενεργοποιημένος ή απενεργοποιημένος, θα ήταν σχεδόν αδύνατο να διατηρήσετε την ταχύτητά σας.

 

Μερικά από τα οφέλη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι τα εξής:

  • Παράγουν μηδενικούς ρύπους, συμβάλλοντας στην προστασία του περιβάλλοντος
  • Δεν έχουν τέλη κυκλοφορίας
  • Παράγουν ελάχιστο θόρυβο, επιβαρύνοντας πολύ λιγότερο τις πόλεις από άποψη ηχορύπανσης
  • Παράγουν τεράστια ροπή αμέσως, δίνοντας εξαιρετική επιτάχυνση
  • Έχουν σχεδόν μηδενικό κόστος σέρβις καθώς δεν υπάρχει κινητήρας για συντήρηση και άρα ούτε μηχανικές βλάβες.
  • Δεν έχουν φόρο πολυτελείας
  • Έχουν πάμφθηνο κόστος ανά χιλιόμετρο. Οι μηχανές τους έχουν συντριπτικά υψηλότερα ποσοστά απόδοσης σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και μάλιστα ανακτούν και ενέργεια.

 

Αναφέρουμε επίσης μερικά μειονεκτήματα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου:

  • Έχουν υψηλό κόστος απόκτησης, κυρίως λόγω κόστους νέων τεχνολογιών και μπαταριών.
  • Η διάρκεια ζωής των μπαταριών ενός ηλεκτρικού οχήματος δεν ξεπερνάει τα 5-8 χρόνια αν και υπάρχουν νέες με εγγύηση πολλών ετών
  • Απαιτείται χρόνος επαναφόρτισης, ο οποίο κυμαίνεται από 1 ώρα έως 6 ώρες (ωστόσο σε αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα τοποθετείται πλέον ένας μικρός βενζινοκινητήρας βενζινοκινητήρας, που λειτουργεί σαν γεννήτρια για τη φόρτιση του ηλεκτροκινητήρα και την αύξηση της αυτονομίας του)
  • Οι οικιακοί σταθμοί φόρτισης απαιτούν ιδιωτικό πάρκινγκ ή συγκεκριμένο χώρο σε κάποια πυλωτή κτλ.
  • Μικρότερη αυτονομία σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

 

Συνοψίζοντας, η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι απλή υπόθεση. Απαιτεί παράλληλες επενδύσεις από τον ενεργειακό τομέα (κατάλληλα ηλεκτρικά δίκτυα), συνεργασία και συμμετοχή των κυβερνήσεων των κρατών μελών της ΕΕ (κίνητρα για νέες τεχνολογίες, συντονισμός των τοπικών αρχών για τη δημιουργία υποδομών επαναφόρτισης), αυτοκινητοβιομηχανία (ελκυστικά μοντέλα που προσφέρουν υψηλά πρότυπα άνεσης και ασφάλειας, με σταδιακά χαμηλότερο κόστος παραγωγής) και φορείς τυποποίησης (εισαγωγή κοινών διεπαφών). Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να αναλάβει συντονιστικό ρόλο, καθορίζοντας τις κατευθύνσεις που πρέπει να ακολουθήσουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι.