Η αλλαγή του φίλτρου λαδιού του κινητήρα σας είναι ένα από τα πιο σημαντικά και κρίσιμα στοιχεία συντήρησης στο αυτοκίνητό σας. Η αλλαγή του φίλτρου λαδιού του αυτοκινήτου σας σε τακτική βάση είναι υψίστης σημασίας για να διατηρήσετε τον κινητήρα σας σε άριστη κατάσταση.
Ο σκοπός του φίλτρου λαδιού είναι να ελέγξει τους ρύπους καύσης, τη βρωμιά και τα αποθέματα άνθρακα από το λάδι κινητήρα που λιπαίνει τα εσωτερικά εξαρτήματα του κινητήρα σας. Το φίλτρο λαδιού σταματά τα ρινίσματα – κατάλοιπα λαδιού πριν περάσει από το φίλτρο και τα παγιδεύει μέσα, ώστε να μην βρουν το δρόμο τους στον κινητήρα, κάτι που θα μπορούσε να προκαλέσει υπερβολική εσωτερική φθορά, ζημιά και ζημιά στον κινητήρα.
Κάθε όχημα είναι διαφορετικό, αλλά πολλοί κατασκευαστές προτείνουν διαστήματα 7.500 χλμ. ή περισσότερα. Το εγχειρίδιο του κατόχου του οχήματός σας θα παρέχει προτάσεις σχετικά με τη συχνότητα αλλαγής λαδιού και φίλτρου. Στο πότε ακριβώς να αλλάξετε το φίλτρο λαδιού συμβάλλουν επίσης η χρήση του οχήματός σας, οι καιρικές συνθήκες και η ποιότητα που χρησιμοποιείτε.
Ένας τρόπος ελέγχου λαδιών αυτοκινήτων είναι ο εξής:
Έχοντας τον κινητήρα του οχήματός σας σβηστό, ανοίξτε το καπό του αυτοκινήτου και βρείτε τη ράβδο μέτρησης βάρους. Τραβήξτε τη ράβδο μέτρησης έξω από τη μηχανή και σκουπίστε τυχόν λάδι από το άκρο της. Στη συνέχεια, τοποθετήστε τη ράβδο μέτρησης ξανά στο σωλήνα της και σπρώξτε την ξανά προς τα μέσα. Τραβήξτε το ξανά προς τα έξω και αυτή τη φορά κοιτάξτε γρήγορα και στις δύο πλευρές του δείκτη στάθμης λαδιού για να δείτε πού βρίσκεται το λάδι. Κάθε δείκτης στάθμης έχει κάποια ένδειξη για την κατάλληλη στάθμη λαδιού, είτε πρόκειται για δύο οπές, τα γράμματα L και H (χαμηλή και υψηλή), οι λέξεις min και max ή απλά μια περιοχή crosshatching. Εάν η κορυφή της “ράβδου” του δείκτη λαδιού βρίσκεται μεταξύ των δύο σημείων ή εντός της εγκάρσιας περιοχής, το επίπεδο είναι καλό. Αλλά εάν το λάδι είναι κάτω από το ελάχιστο σημείο, πρέπει να προσθέσετε λάδι.
Κοιτάξτε επίσης, προσεκτικά για οποιαδήποτε μεταλλικά σωματίδια, γιατί αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι υπάρχει εσωτερική βλάβη του κινητήρα. Μετά τον έλεγχο, τοποθετήστε πάλι την ράβδο μέσα, κλείστε το καπάκι και είστε έτοιμοι.
Σαν γενικό συμπέρασμα, όσο πιο σωστά λειτουργεί το φίλτρο λαδιού, τόσο περισσότερο θα ζήσει ο κινητήρας σας. Σε κάθε αλλαγή φίλτρου λαδιών, παραπεμφθείτε οπωσδήποτε στο βιβλίο συντήρησης του αυτοκινήτου σας! Η συχνότητα αλλαγής του φίλτρου λογικά αναγράφεται μέσα ανάλογα με τη ποιότητα λαδιού ή τη χρήση που κάνετε.