fbpx

Σε τι διαφέρει το μικρό με το μεγάλο service αυτοκινήτου;

Υγρό φρένων
Κάθε πότε αλλάζω υγρά φρένων? Το επιχειρώ μόνος μου?
23/12/2020
Εμφάνιση όλων

Service

Για να διατηρείτε το αυτοκίνητό σας σαν καινούριο θα πρέπει να τηρείτε ευλαβικά τα διαστήματα του service, όπως αυτά ορίζονται από τον κατασκευαστή τους. Κατά κανόνα σε ετήσια βάση ή ανά 15.000 χλμ. πρέπει να γίνεται το μικρό ή περιοδικό service, στα δύο χρόνια ή αντίστοιχα στα 25-30.000 χλμ. λαμβάνει χώρα το μεγάλο service, ενώ υπάρχει και το πλήρες service στα 5-6 χρόνια ή στα 100.000 χλμ. Βέβαια όπως προαναφέρθηκε τα χρονικά διαστήματα ή τα διανυθέντα χιλιόμετρα, είναι κατά προσέγγιση, αφού ο κάθε κατασκευαστής έχει διαφορετικά όρια.

Αναφορικά με την προγραμματισμένη ετήσια συντήρηση, γνωστή και ως «μικρό service», σύμφωνα με τους περισσότερους κατασκευαστές πρέπει να γίνεται με τη συμπλήρωση ενός έτος ή των 10.000 χιλιομέτρων. Σε αυτή την περίπτωση, πέρα από τον γενικό έλεγχο της κατάστασης του οχήματος, γίνεται αντικατάσταση λιπαντικού κινητήρα και φίλτρου λαδιού. Μπορεί να είναι μία ιδιαίτερα απλή και οικονομική διαδικασία, αλλά είναι πολύ σημαντική για την «υγεία» του και δεν πρέπει να την αναβάλουμε. Μεγάλη προσοχή δίνουμε στην απόσταση που διανύει το αυτοκίνητο, δηλαδή αν συμπληρωθεί το χιλιομετρικό όριο προχωράμε σε αντικατάσταση του λιπαντικού ανεξάρτητα αν η προηγούμενη αντικατάσταση έγινε σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Αντίστοιχα, αν διανύετε ελάχιστα χιλιόμετρα, φροντίστε να προγραμματίσετε το «μικρό service» πριν τη συμπλήρωση του χρονικού ορίου, μιας και οι ιδιότητες του λιπαντικού αλλοιώνονται τόσο με το πέρασμα του χρόνου, όσο και με τις ώρες λειτουργίας του κινητήρα. Τέλος, μεγάλη έμφαση δίνουμε στο ιξώδες του λιπαντικού που θα χρησιμοποιήσουμε, οι περισσότεροι σύγχρονοι κινητήρες λειτουργούν με το 5W-30, αλλά και στις προδιαγραφές που αναγράφονται ώστε να είναι σύμφωνες με τις ανάγκες του κατασκευαστή.

Όσον αφορά το «μεγάλο σέρβις» των αυτοκινήτων, ο τύπος αυτός σέρβις πραγματοποιείται ανά δύο έτη ή στα 30.000χλμ., 60.000χλμ., 90.000χλμ., 120.000χλμ. κλπ. Τα πράγματα εδώ είναι πιο περίπλοκα σε σχέση με το μικρό σέρβις και οι διάφορες εργασίες γίνονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κάθε κατασκευαστή.

Ενδεικτικά το μεγάλο σέρβις περιλαμβάνει τα εξής:

  • Αλλαγή λαδιών
  • Αλλαγή φίλτρο αέρος
  • Αλλαγή φίλτρου βενζίνης
  • Αλλαγή φίλτρου λαδιού και καμπίνας
  • Αλλαγή μπουζί
  • Τοποθέτηση καθαριστικού παρμπρίζ
  • Έλεγχο του συστήματος φόρτισης, του συστήματος διεύθυνσης (μπόσικα του τιμονιού και των αξόνων αυτού), κλπ.

Τέλος, ένας τους βασικότερους ελέγχους που πρέπει να γίνεται σε κάθε προγραμματισμένη συντήρηση ώστε να έχετε ένα ασφαλές όχημα, είναι αυτός  στα ελαστικά και στα τακάκια – δισκόπλακες, τα οποία πρέπει να αντικαθίστανται έπειτα από οπτικό έλεγχο, κάτι που ισχύει και για το υγρό φρένων. Ακόμα και στα αυτοκίνητα χωρίς πίσω δισκόφρενα πρέπει να γίνεται καθαρισμός και οπτικός έλεγχος στις σιαγώνες. Σημαντικός είναι επίσης και ο έλεγχος στα αμορτισέρ για τυχόν διαρροές, στις φούσκες του συστήματος ανάρτησης, αλλά και στα ρουλεμάν των τροχών. Όσον αφορά το σύστημα ψύξης, όπου ανά δύο «μεγάλα service» πρέπει να γίνεται έλεγχος στάθμης και μέτρηση του ψυκτικού υγρού σε ειδικό μηχάνημα ώστε να διαπιστωθεί αν χρήζει αντικατάστασης. Επιπλέον, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, συνηθίζεται πριν τους καλοκαιρινούς μήνες, πρέπει να ελέγχεται το φρέον του συστήματος κλιματισμού ώστε να λειτουργεί αποδοτικά.